19 december 2013

winterkoning

alles goed hier
duitsers in hun huisjes
kerstboom op zijn plaats
alles staat er
netjes bij

we hebben signaal
er komen beelden
van veel verder
dan de overkant
we zijn niet alleen

een diepvries vol
met warmte voor
de koudste dag
wij slaan ons wel
door deze dagen heen

straks trekt de winter
naar het zuiden en als
die ene zwaluw dan
genoeg heeft van de zon
laten we de zomer vrij

Geen opmerkingen: