09 november 2012

ontplopping

al eerder schreef ik over plop
kabouters zijn mij vreemd
maarten heb ik niets te geven
en ik kom uit een net gezin
wij waren met zijn vieren

hadden wij een bos en hadden
wij dat nodig nee wij konden
zonder boom op het balkon
stond een pot met iets groens
en daar kon een kabouter op

of onder zoals die rat
van piggelmee we hebben hem
uitgerookt en beroet en
betraand in de kelder gegooid

tussen kruiwagens ligt hij daar
te vergaan in zijn bed soms zingt hij
een liedje als de wind fluit
door de ribben van paulus' skelet

Geen opmerkingen: